torsdag, juli 17, 2008

Lite tvättstuge gnäll!!

Eftersom jag och T bor i en lägenhet så har vi tvättstuga i källaren och idag har vi tvättid. Jag var nere i tvättstugan och skulle lägga över tvätten från tvättmaskinen till torktumlaren!! Det finns två tvättmaskiner per tvättstuga och när jag kommer ner är det någon som har börjat tvätta sina kläder i den lediga maskinen även om det är jag som har tvättid... Det var inte så att jag behövde maskinen utan mer det de inte kunde respektera att jag hade tvättid, en hel timme till. Jag hade sådan lust att slänga kläderna åt helvete men det leder ingenstans, risken är bara att de tar ut kläderna hur torktumlaren och använder den med...


Det finns typ trivselregler för den där tvättstugan och de är att rengöra efter sig och respektera varandras tider… Grejen är den att om det varit t.ex. L som velat tvätta i den lediga maskinen och hon frågat om det var ok hade jag sagt att visst men jag behöver torktumlare och torkrummet, men personen i frågan hade bara börjat tvätta och ställt dit sina grejor. Ha respekt för andra vad är det?? Ah jag blir så arg på den där jävla tvättstugan!!

Inga kommentarer: