onsdag, juli 30, 2008

Öland, dag 1

Nu när det gått en vecka sen vi var borta har jag äntligen fått tid och lust att sitta här igen så jag kan lägga upp lite bilder från våran resa till Öland. Jag tänkte ta en dag i taget och börjar då med dag ett!!


Tisdagen började tidigt med uppgång vid sex och sen bussen till stan och sen tåg till Häsllehåla där vi byte till tåget som skulle ta oss norrut till Kalmar... Eftersom vi varit i Hbg dagen innan och inte varit hemma förrän vid tolv var jag TRÖTT så jag mådde rätt så pisigt den resan, försökte sova men det gick inte…

Väl i Kalmar gick vi mot Statoil för att hämta vår hyrbil, hade vi vetat bättre hade vi tagit bussen för efter turer först till fel bensinmack och sen vad som kändes som tre mil till rätt mack. När vi väl hade bilen blev det ombyte och sen först en tur till Giraffen och sen över bron till Borgholm slott. På Borgholmsslott blev det lunch och en runda i slottet, inga örnar denna gången...

























Efter Borgholms slott tog vi bilen till Solliden, men när vi kom fram kom vi fram till att vi lika gärna kunde ha gått för så nära var det… Vi gick en runda i de olika trädgårdarna och tittade efter kungligheter men såg bara vakter så där var nog någon kunglighet men vi såg ingen!! Jag som trodde kungen skulle bjuda oss på kaffe... ;-)










Efter Solliden körde vi till vandrarhem nummer ett trevligt vandrar hem, men rummet var enligt mig skabbigt och sen var där varmt som en bastu osså. Vi åt lite middag och senare stack vi uppåt och till Långe Erik, vi gick inte upp i fyren utan vi satt lite vid havet och sedan körde vi vidare till en stenig strand där vi mös och drack lite cider, jag försökte kasta macka men misslyckades!! Efter det bar det hem till sängen för att sova!!

1 kommentar:

Anonym sa...

myspys! är lite avensjuk änsålänge!