onsdag, juni 18, 2008

5 anledningar till att inte skaffa barn nu

Barn är oftast söta och goa, de är ofta glada och roliga vilket gör att man vill le mycke när man är med dem. Jag skrev för ca ett halvt år sedan att jag nästan blev sugen på att skaffa barn när en kompis till mig fick en liten dotter... http://kikkil.blogspot.com/2008/01/man-blir-ju-nsta-sugen.html.
Då som nu så kom jag fram till att sen men inte just nu!! Här kommer fem anledningar (utan inbördes ordning).

1. Barn tar tid som jag inte har, är student och ibland är dagarna för korta som de är och de hade blivit kortare med barn. När man har barn finns där inget som heter egen tid...

2. Jag är morgontrött och det är INTE barn... Jag är inte redo att ge upp mina underbara sovmorgnar än...

3. Barn kostar. Återigen så är argumentet student. Jag och min T lever på studiemedel och för er som pluggar vet att de inte e mycke pengar in i kassan varje månad.

4. Jag är inte mogen för barn. Jag är 23 och nu börjar jag känna att barn finns i en inte alltför avlägsen framtid, men det handlar om år!! Jag vill fortfarande kunna gå ut på krogen och bli lite rund under fötterna utan att ha dåligt samvete.

5. Ingen av mina vänner har barn och det skulle bara kännas konstigt att ha barn just nu eftersom den enda i min närhet som har barn och inte är mina föräldrar är min fem år äldre syster!!

Inga kommentarer: