tisdag, maj 20, 2008

Skulle du kunna dö för den du älskar?

I dag när jag stod och diska och lyssna på lite musik kom jag att tänka på en sak. Enrique Iglesias sjunger i låten Hero raden: Now would you die for the one you love? Vilket betyder skulle du dö för den du älskar? Nu är frågan skulle man det...?? Dö för den man älskar eller är det bara något man säger?? På film så händer det ibland att kille/mannen offrar sig för tjejen, t.ex. låter henne ligga på dörren och han själv i vattnet när han vet att bara en av dem kommer överleva, eller så slänger han sig ut på vägen för att rädda henne från bilen som kommer, även om han vet att han kan bli påkörd och kanske dö. Skulle detta kunna inträffa i verkligheten?? Skulle någon kunna offra sitt liv för någon annan??

Så nu är frågan: Would you die for the one you love?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle man inte ofra sig för den man älskar? Av ren reaktion så skulle jag kasta mig framför bilen för att få undan den andre.. Utan tvekan skulle jag ofra mig själv för någon jag älskar.