tisdag, april 29, 2008

(Går)Dagens kissa i byxorna varning!!

Slagsmåls sugna huliganer...









I går var vi i Hbg för att se på derbyt mellan Helsingborgs IF och Malmö FF, en så kallad hög risk match… För er som är lite insatta så vet ni att derby i fotboll brukar locka folk som enbart kommer dit för att slåss och inte titta på fotbollen. Jag och T som var där för fotbollen diskuterade vilken väg som var bäst att ta för att undvika ”fel" folk... Jag sa att vi går den vanliga vägen det borde vara säkrast!! Men så fel jag hade när vi gick uppför en av vägarna kom där ett gäng huliganer med solglasögon, sjalar knutna precis under ögonen... Då tänkte vi nej nu tar vi en annan väg...

+ Lite gnäll


Jag tycker det är så tråkigt att man inte ska kunna titta på fotboll och inte vara orolig för att det ska hända något... När vi skulle hem stod jag, T, M och U vid en korv kiosk och då kom en hög med MFF supportrar, som var eskorterade av en buss med poliser plus några ridande poliser. M och U hade på sig varsin i min smak fula tröjor (HIF tröjor) och när MFF gänget var på väg sa T: Ta av er tröjorna... Det är så j*vla tråkigt att de inte ska kunna gå klädda som de vill utan att vara oroliga för vad andra ska göra... Och de kunde inte skrika älska Malmö utan de envisades med att skrika hata hata Helsingborg...

Ps. bör tilläggas att HIF supportrar är likadana och alla supportrar är inte huliganer som slåss och förstör... Jag t.ex. jag slåss bara ;-P…


Är ni intresserad av hur matchen gick gå in på: http://snackafotboll.blogspot.com/

Inga kommentarer: