måndag, mars 10, 2008

Suck!!

Ibland påminns jag om att alla i min basgrupp inte bor själva utan hemma och e singlar och jag får försöka förklara varför jag inte kan eller vill träffas vid olika tillfällen, på grund av tvätt, städning, T osv.

För mig är inte skolan allt som tar upp min dag, ett exempel är i morgon seminariet är slut vid två och fram till fyra är det basgruppsarbete som gäller och efter det ska jag både hinna med att tvätta, plugga, diska, laga mat och vara lite social med min sambo (+ att vi skulle behöva städa både till oss och vår koloni som H utrycker det)... T hjälper ju självklart till men jag hade heller setts en annan dag, som t.ex. fredag när vi har självstudier hela dagen. Jag förstår om det är jobbigt att ta sig till Krsd, speciellt om man envisas med att åka med sin mamma hem och tillbax. Men jag har också ett liv och det hade varit skönt att få lite förståelse för det ibland… Argumentet till att de ska få som de vill är: "men för dig e det bara att cykla hit" . Jo jag vet att jag har lätt att ta mig till skolan, men det betyder att jag tar av den lilla tiden jag redan har, ibland känns det som om den inte räcker till som den är…

Förstålelse för att det finns saker utan för skolan vad är det?? Visst det förstår de väl egentligen men vissa anser att vi ska prioritera för deras skull, men jag då?? Förra veckan var det viktigare för vissa att inte missa en sekund av mässan än att jag fick göra saker som jag tycker e viktigt, jag fick som vanligt ge mig... För jag cyklar ju!!

Inga kommentarer: