fredag, januari 11, 2008

Man blir ju nästa sugen...

En kompis till min från Önnestads tiden fick barn i december och jag var inne på hennes "dotters" blogg och hon var jätte söt... Jag vet att det är tidigt att skaffa barn nu, men man blir lite sugen när man ser en sån sötnos... Jag (eller vi) har sagt att barn och sånt får komma när man har jobb och känner bra med pengar, för även om det är gulligt och så med ett litet barn så kostar de en del... Mat, blöjor, dagisplats, kläder osv. är inga billiga saker... A och B som är de enda småbarnsföräldrar jag känner väl har inte alltid haft det lätt när de tagit hand om lille E... En annan sak e att barn tar tid, R och hans fru ska ha barn om några månader och han pluggar, måste vara jobbigt?! Jag menar jag kan ha svårt att hitta tid till allt jag ska göra vissa dagar, men då är det bara plugg, mat, disk och andra hushållssysslor som gäller och inte ett litet barn som tigger om uppmärksamhet... Så som sagt efter skolan så kanske, men absolut inte nu!!

Men lite sugen är man ju ändå!!

Inga kommentarer: