tisdag, oktober 16, 2007

Ett år sedan....

Nu är det lite mer än ett år sedan vi flyttade hit till G-gatan 1 år och två veckor om vi ska var mer noggranna. Det har hänt så mycke på den här tiden. För ett år sedan vid den här tiden gick jag på Önnestads folkhögskola och en tisdag som idag hade jag svenska och religion. Anledningen till att jag gick på Önnestad var för att komma dit där jag är i dag på Högskolan i Krsd…

Jag minns fortande min tunga väska jag var tvungen att släppa på den där första dagen (jag hade en sportbag med mig med det nödvändigaste för en vecka i lägenheten)... Vi hade inte hämtat mina grejor i E-röd än så vi sov i bäddsoffan i vardagsrummet, eftersom vi bor på bottenvåningen ville vi skydda oss från insyn och men vi hade inga persienner så det fick bli täcken... :-)... Min mamma brukar påminna mig om det ibland...

Man har lärt sig en del saker som att rabatter är det heligaste som finns och att Se & Hör inte bara är en tidning ;-)… Sen har man lärt sig lite vitigare saker också som att pengar inte växer på träd och att man måste planera sin tid och inse att saker inte görs av sig själv.

Visst saknar jag att bo hemma det gör jag (lite,lite)... Men det jag saknar är tryggheten att tar pengarna slut kan man alltid få nya och man behöver inte använda pengar på samma sätt, man blir inte vräkt om det inte finns pengar kvar i slutet av månaden. Det är lättare att få tid till skola och plugg eftersom hemma var vi tre till som kunde ta disken eller laga maten eller ta tvätten, men nu är det så mycke runt om kring man måste ta tag i. Ok vi är två men vi är båda studenter och behöver båda vår tid. En annan fördel var det att det var lättare att festa i T-arp eftersom man kunde bli hämtad, nu får man kanske säga nej eftersom man inte kan ta sig hem!!

Men det goda överväger det dåliga med att bo i egen lägenhet, om det skulle uppstå problem man själv inte kan lösa så finns ju föräldrarna fortfarande kvar så jag skulle inte för allt i världen vilja flytta tillbax hem, ALDRIG i livet…

Vi får väl se nästa år det kanske blir ett sånt här inlägg till, kanske kanske inte…

Inga kommentarer: