söndag, juli 22, 2007

Dagen man insåg att man bara var ett bihang utan direkt värde…

Ibland känns det så i alla fall att jag bara är ett bihang utan direkt värde... När vi t.ex. får kort är det adresserat till T och så har de petat ditt mitt namn under. Medan mamma och TB skriver bådas namn... Eller så e det adresserat till T och så skriver T:s farmor hälsa J...

När jag ringde hem till T i Torp (han bor där nu) så hade G lagt in namn på nummerpresentatören i telefonen och när jag ringde stod det T:s namn... Men jag då?? Telefonen är dessutom skriven på mej…

Vi bor ihop nu så då e saker och ting gemensamma, tycker jag och T då (tror T tycker det osså). Han benämnde bl.a. digitalkameran jag köpt för ca 1,5 år sedan som "vår" digitalkamera… För det är väl så det är, jag anser att detta är min dator me även om jag inte lagt ett öre för den, förutom då bredbandet och bläckpatronerna i skrivaren...

Ibland känns det som att jag inte är viktig för fem öre den enda anledningen att jag får komma på födelsedagar är för att jag råkar bo ihop med T. Om G vill veta något som t.ex. vad jag fick för betyg från skolan eller om jag kommit in frågar hon inte mej utan T...

G brukar inte vara så duktig på att använda mitt namn utan säger hon istället, typ ska hon me eller så säger hon till T tycker inte hon om den läsken även om jag sitter i samma rum…

Men men jag är kanske inte lika mycke värd helt enkelt...

Inga kommentarer: