fredag, juni 01, 2007

Hur vet man att hon/han är den rätta??

Hur vet man när man träffat den man ska leva med resten av livet?? Finns den personen överhuvudtaget??
Detta är frågor jag ställt mej flera gånger under mitt snart 22 år långa liv.

En vän till mej sa för en hel hög med månader sedan att hon ville gifta sig med killen hon lever med nu. Men för några veckor sedan sa hon saker som tydde på rena motsatsen. Jag som trodde de var beviset att kärlek kan funka, men ack så fel jag hade!

Min mamma och hennes man Tb verkar rätt för varandra, de har varit tillsammans i elva år nu och det känns som om de är jätte kära i varandra fortfarande. De har ju iförsig inte levt ihop hela livet jag var 11 när de träffades och mina föräldrar hade skiljt sig fyra år tidigare efter 13 år ihop. Men om det varit mamma o Tb som träffats och gift sig 1979 som mina föräldrar gjorde hade de då hållit ihop fortfarande?? Jag tror det men då hade kanske inte jag funnits och om jag gjort det hade jag nog varit annorlunda och mitt efternamn börjat på B istället för L. Det hör iförsig inte hit…

Så finns det två människor som hör ihop?? En klok vän introducerade mej för ett bra ordspråk för några år sedan "Människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop.... Men är det så då att det verkligen finns två som passar så bra ihop?? Men tänk om den andra biten bor på Kuba och ska avrättas i morgon då?? Då finns ju inte den rätta för mej kvar eller hur e det egentligen?? Finns det kanske flera pusselbitar man kan passa perfekt ihop med för om man tänker sig ett pussel så kan ju en bit passa med fyra andra...

Ja ja jag kommer nog aldrig få svar på min fråga men den är värd att tänka på och hoppas att man får ett svar någon gång innan man dör…

Inga kommentarer: