fredag, juni 01, 2007

Ett litet mysterium....

Varför är det så att man ofta väljer samma plats på en buss?

Jag väljer om den e ledig platsen närmast bakdörren oberoende på vilken regionbuss jag tar.
Det är ett mysterium jag inte har ett bra svar på!!

Har det kanske med trygghet att göra? Eller är det något annat? Är jag den enda som är sån att jag ofta väljer samma plats?

Det är bara på regionbussar det är så här. På statsbussen sätter jag mej bara där det finns plats... Eller jag brukar välja platsen framför utrymmet för barnvagnar… Så det är lite så på statsbussar osså…

På tåg väljer jag oftast ett fyrasäte, men det beror på att där är mer plats för benen. Visst jag har inte lika långa ben som V men jag behöver ändå plats.

Så jag lämnar mysteriet olöst tills någon kommer med en förklaring!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så e d när man börjar bli gammal då väljer man samma plats alltid på bussen...

En skånsk Göteborgare sa...

Eller så är det så att du är en mupp.... Som destutom hör med röven....