måndag, maj 14, 2007

10 fördelar att bo ihop och tio nackdelar.....

Jag har rangordnat fördelar och nackdelar med att bo ihop, men utan inbördes ordning....


Fördelar:

  1. Man har för det mesta någon som väntar på en hemma
  2. Där e någon som kan hålla en i handen när det åskar
  3. Där finns någon som kan lyssna på allt gnäll efter en jobbig dag
  4. Någon som kan massera en när man varit snäll
  5. Man slipper laga mat till bara sig själv
  6. Man slipper göra alla sysslor som att diska och städa själv
  7. Man kan få kärlek inte bara på bestämda tider som mellan fredag eftermiddag och söndag kväll
  8. Det finns någon som köper frukost bullar till en.
  9. Man har någon som möter en vid bussen mitt i natten
  10. Någon som kan förbereda en romantisk kväll för två med bl.a. middag


Nackdelar:

  1. Man vaknar av hans hemska väckarklocka för tidigt och kan inte somna om
  2. Hans äckliga fotbollsprylar hänger i badrummet
  3. Jag måste stå ut med hans dåliga vanor och han mina
  4. Det blir mer konflikter
  5. Jag får oftare dåligt samvete
  6. Det är svårare att få vara i fred
  7. Jag får stå ut med hans sportintresse
  8. Jag måste respektera att han måste ha datorn och jag inte kan se på tv då
  9. Att han kommer hem mitt i natten och väcker mej när han kommer (jag vaknar när han öppnar dörren)
  10. Man måste stå ut med att han e HIF suporter och han hänger upp fula vimplar på sängen och ställer in fula glas i skåpet i tv-rummet.


Jag kom på under tiden jag skrev att fördelarna var mer än tio kunde skrivit fler och de var lättast att komma på. Nackdelarna var mycke svårare... Men det är väl så här det ska vara…

Inga kommentarer: