onsdag, april 11, 2007

När e det dax??

Hur långt ska ett förhållande gå innan man förlovar sig???

Jag och en kompis på Msn pratade om det och vi kom fram till… Egentligen igenting.....
Hon hade sina åsikter och jag mina...
Men vi kom i alla fall fram till att det är individuellt.

Jag hade en klasskompis på gymnasiet, hon och hennes kille förlovade sig efter en månad. Hon sa att det var för att vissa att de hörde ihop när de inte var tillsammans.
En nära kompis till mej nu förlovade sig efter tre eller fyra månader.

Men när e det egentligen tid att förlova sig??
Efter en månad e tidigt. Efter tre/fyra osså.
Är det år som gäller eller kvittar tiden så länge man tror på kärleken?!

Hur är det egentligen med förlovning måste man gifta sig bara för att man förlovar sig??? Eller kan man bara vara förlovade??? Jag har exempel i min närhet på båda. Mamma och pappa var gifta. Mamma och Tony var förlovade i ett år innan de gifte sig. A och B är förlovade och de kommer att gifta sig när de har råd. T: s föräldrar e förlovade men inte gifta. Samma sak med Ms föräldrar (tror jag)…

Så den här frågan får väl vara obesvarad till någon kommer med en bra förklaring.......
Om det finns en sån det vi säg…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Erkänn!! Du är allt lite sugen... ;-)

Anonym sa...

När han friar ska man förlova sig och så ska man planera sitt bröllop imon 1 år max 2.

Anonym sa...

de e dax att förlova sig när man verkligen känner att det är... lite för 'zen', jag vet :)