tisdag, mars 20, 2007

Mitt i hädelsernas centrum

Förra veckan någon gång minns inte exakta dagen men då kom jag med Ö-bussen till RC och skulle ta bussen hem. Då stod det två polis bilar utanför RC och när jag gick mot en av dörrarna kom två poliser ut med en kille och satte honom i polisbilen. Medan jag stod och väntade på min buss pratade en polis med en kvinna med en barnvagn. Dagen efter stod det i tidningen vad som hade hänt, en man i 20 års åldern hade hotat att döda mamman till hans 10 månader gamla barn och tagit upp henne/honom (vet inte riktigt) och då hade kvinnan blivit rädd att han skulle kidnappa barnet och ringt polisen .

I söndags när T var och spela match kom det tre polisbilar och ställde sig på parkeringen bakom vår lägenhet och en ambulans körde in på gården farm för vårt lägenhetshus.
Typ två timmar efter ringer T och säger att hela kvarteret är avspärrat och att han inte får komma in. Ungefär 25 minuter senare kommer han hem.
Det visar sig att i trappuppgången bredvid är det en kille som skurit sig i armen och när han skulle få hjälp blev han aggressiv och hotat polisen. Han hotade även att skjuta sig själv och även skjuta i trappuppgången. Polisen i Krsd fick kalla in förhandlare från Ystad och pikepoliser från Malmö. Men till slut gav han med sig (som tur va).


Varför ska just jag var där när saker händer?? Visste jag upplevde det inte som så läskigt men i efterhand var det ju det i allafall i fallet med herren med kniven. Visst det var ju inte jätte kul när T ringer och säger att han inte får komma in och berättar att hela kvarteret är avspärrat, men men det blev ju bra tillsist.......... Om nu inte galningen i trappan bredvid bestämmer sig för att hitta på nått igen, för jag e inte 100 men jag tror det har släppt honom igen..............

Inga kommentarer: