tisdag, mars 06, 2007

Leave Me Alone

Kom på en sak igår när jag lyssnade på en Pink låt på min
i-pod. Okej jag visste det nog redan men jag kom och tänka på det mer.....

I låten Leave Me Alone (I'm Lonely) sjunger Pink: "Give me a chance to miss you. Say goodbye. It'll make me want to kiss you" och för er som inte är duktiga på engelska så betyder det; Ge mig en chans att sakna dej. Säg hejdå. Det kommer göra att jag vill kyssa dej.

Och det hon menar med dessa text rader och med hela låten för den delen är att man behöver sakna varandra ibland annars kommer inte förhållandet hålla i längden.

Jag och min T bodde åtta mil ifrån varandra innan och det höll förhållandet borta från bråk, oki vi bråkar kanske inte nu heller men vi har anledningar till det nu och det hade vi inte då. Det enda bra med att bo långt ifrån varandra att man hinner sakna varandra och då ser man mer fram emot att ses. Visst jag kan sakna min T iband när han inte e hemma men det är värre när man e ifrån varandra.

Så jag har kommit fram till att förhållande blir bättre om man får lite utrymme att sakna varandra ibland......

Inga kommentarer: