onsdag, september 20, 2006

Är gummistövlar töntigt eller inte?? En tvistefråga


Hur är det egentligen med gummistövlar är det töntigt eller rent av tufft?? Det var en fråga jag ställde mej när jag skulle gå till affären här i E-röd.
Det regnade och min rosa gympadojor var genom våta, så jag bestämde mej för att ta min systers röda gummistövlar som dessutom är minst en storlek förstora och jag som har komplex för mina fötter tyckte att jag så skit töntig ut i mina gigantiska röda stövlar.
Först när jag gick ditt tyckte jag att det var onödigt att jag tog dem för det regnade inte så mycke just då men när jag gick tillbax hem däremot öste regnet ner så det var nog tur att jag tog gummistövlar, men jag kände mej ändå ganska töntig. Hur praktiska de än nu må va.

Men hur är det nu, är gummistövlar urtöntigt??
Ett tag var ju gummistövlar så himla het alla skulle ha coola gummistövlar, det var rent av inne. Det fanns stövlar ,med änglar och blommor och de var skit dyra, då måste det ju innebära att det är status med gummistövlar, eller??

Min systers stövlar är helt vanliga röda stövlar av gummi utan blommor och änglar, så det beror kanske på hur de ser ut, hm det är svårt.
Jag är inte så insatt i mode världen, kommer det någon snygg trend så kanske jag nappar på den men inget annat.....

Ni får gärna hjälpa mej med den här frågan för jag vet inte riktigt hur jag ska besvara min egen fråga.........

4 kommentarer:

Anonym sa...

Först och främst skall en stövel vara så rymmlig att du måste ha raggsocka i för att den skall passa. Då kan du bära stövlarna länge i sträck utan att bli blöt innifrån eller få skavsår. Sen är sulan viktig. Den får inte vara för mjuk och sladdrig. Då kan du bara anväda stöveln på asfalterade gator. Nu kan valet av utseend ske.
Tips att titta på:
Ilse Jacobsen
Noa-Noa

PeO

Anonym sa...

Jag vet inte varför gummistövlar kan uppfattas som töntigt. Kanske beror det på att barn förknippas med gummistövlar och när barnen blir lite äldre så kanske dom tror att dom måste markera sin vuxenhet genom att ta avstånd från sådant som kan uppfattas som barnsligt.

Själv tycker jag att gummistövlar är väldigt snyggt och har ofta stövlar på mig. Du skrev att det var lite jobbigt när du hade stövlar fastän det var uppehåll en stund. Med det resonemanget så skulle man ju inte kunna gå i sportkläder annat än när man sportar, och inte ha en varm dunjacka annat är när man skall åka till nordpolen etc etc.

Personligen tycker jag att det hade varit roligt om gummistövlar var lite mer accepterade som vilket plagg som helst. Visserligen är det ju modernt nu för tillfället, men det modet gäller nog mest för tjejer. Det är lite synd, för det är många killar som skulle vilja gå i fina gummistövlar dom med utan att uppfattas som konstiga.

Christian Thomasson sa...

Nu har det blivit accepterat för tjejer att gå med gummistövlar i alla regnbågens färger. Men när skall det slå igenom hos tillverkarna att även killarna vill ha mer färgglada gummistövlar än blått, svart och grönt. Ge oss Rött som är ursnyggt, rosa, lila och turkos t ex.
Med vänlig hälsning

Christian Thomasson
thompson@acc.umu.se

Nimzo sa...

Såhär med några års perspektiv har gummistövlar och då främst Hunter för tjejer blivit otroligt populära vilket är trevligt. MEN MEN MEN varför envisas tillverkarna med att killar bara skall ha tråkiga mörka färger. Av både mina och andra kommentarer så vill killar också kunna gå i färgglada gummistövlar och låta det vara helt normalt för båda könen!