onsdag, september 27, 2006

Bussar


Ibland känns det som att man ägnar halva dagen åt att vänta på bussar eller åka med dem.
Om vi tar som exempel tisdag, bussen går 07.15 hemifrån E-röd. Den tar ca 30 minuter....
Nästa buss kommer runt 07.50 och tar ca 25 minuter och tillsist är jag framme i Ö-stad en timme efter det jag satte mej på bussen i E-röd.....

Skolan slutar 14.10 och bussen går 14.50. 30 minuter senare sitter man på nästa buss som tar 30 minuter. När man väl kommer hem har man slösat bort två timmar och 40 minuter av dagen på att bara ta sig från och till skolan.....
Jag vet jag vet jag borde kanske inte gnälla för det finns ju de som har det värre, pojkvänen t.ex. har tre och en halv timmes väntande och åkande varje dag....
Men han går ju inte i skolan i samma komun som han bor (inte än i alla fall)...
Hade bussarna klaffat bättre kanske tiden hade varit nere på två timmar om dagen eller något sånt, det är ju ganska surt att två mil ska ta en halvtimme, när det tar en kvart med bil.
Och det som tar några få minuter med tåg tar 25 minuter med buss, jag hatar dessa sega bussar....

Inga kommentarer: