måndag, maj 22, 2006

Två dagar efter Eurovision

Jaha då har årets Eurovision varit....
Jag ville mest bara följa upp mitt förra inlägg och säga hur kunde Litauen komma sexa??
Sverige kom ju faktiskt bara femma och de hade bara åtta poäng mer än Litauens 162 ok jag tycker inte om Carolas låt men hon är ju en super bra artist det kan jag inte säga något om.
Så då är det ju katastrof att hon bara fick åtta poäng mer eller det är katastrof att Litauen kom där de kom för de var ju skit dåliga....
Jag tyckte inte heller att Lordi skulle vinna för de var inte tillräckligt bra för att vinna, ok topp fem förtjänar de kanske men inte etta. Som min mamma sa anledningen till Finlands vinst var att folk protest röstade för att festivalen inte är vad den varit utan den är jätte dålig nu för tiden...
Jag håller kanske inte med henne fullt ut men jag tror det hon säger stämmer så det är kanske därför det gick som det gick för Litauen, proteströster mot hela grejen...

Inga kommentarer: