tisdag, maj 02, 2006

Skum saknad

Jag saknar Hässleholm....
När jag ska ta tåget till Lund för att åka vidare mot Teckomatorp inser jag nästan varje gång vi kommer till Hässleholm hur mycket jag saknar stället.....
Innerst inne vet jag nog vad det är jag saknar, det var där jag hade mitt första och kanske enda riktiga jobb... Usch men att sakna Hässleholm det kan man bara inte göra. Det är inte det mest roliga ställe i världen. Har aldrig riktigt tyckt om Hässleholm för mej är det bara en ort man åker förbi med tåget eller byter tåg. Där finns INGET som någonsin har lockat i Hässleholm ändå så saknar jag stället, skumt......

Jag var med i Tonårsgruppen i min församling och en av ledarna där Lena tog över ett känt bageri i Hässleholm och jag sa att om de behövde en liten bagare någon gång kunde jag ställa upp har nämligen gått livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori för er som inte redan visste det.....
Och en dag så ringde Lena och frågade om jag ville hoppa in lite extra och det ville jag så klart och senare ca två månader efter det blev jag erbjuden en provanställning på stället och jag tackade ja, så jag jobbade där i tre månader men sen insåg de att jag var överflödig inte för att jag tror på det, men det hör ju inte riktigt hit just nu.....

Så det är väl därför jag saknar stället, det har absolut inget som Kristianstad saknar och jag behöver. Okej Kristianstad saknar en del saker också men det finns i typ Lund och Malmö absolut inte i Hässleholm?
Så jag får väl lägga ner och sluta sakna Hässleholm för jag kommer förhoppningsvis aldrig hamna i där igen....

Inga kommentarer: