onsdag, april 26, 2006

Snart bor vi kanske ihop

------>









Helt plötsligt blev vårt förhållande så seriös.....
När jag och min älskling pratade i telefon tisdags så snackade han om att han varit på IKEA och att han bara hade de stor sakerna kvar typ dator och tv att köpa. Och att han struntat i att köpa kavel för det har ju jag en sån fin.....
Hjälp vad allt börjar bli seriöst.... Visst vi har pratat löst ett tag om att vi ska flytta ihop men nu är det på riktigt. När jag skulle söka till Folkhögskolan i Önnestad och de frågade på ansökan om man ville ha ett rum på internatet så kryssade jag i nej för jag planerar att pendla från stan till Önnestad.....

Vi har varit tillsammans i två år och en månad på fredag och det är en ganska lång tid. Så det är inte så konstigt att dessa tankar har kommit upp.
Men kommer detta verkligen att funka nu eller är jag inte tillräckligt mogen eller han kanske inte är mogen för det.
Det är inte det att jag inte vill flytta ihop med honom men det är ett stort steg att ta i förhållandet. Tänk om vi inte funkar ihop?? Tänk om vi börjar bråka om en liten skit sak typ disken eller tvätten. Vi är inte alltid vänner men nästan och har aldrig egentligen varit ovänner men när vi flyttar ihop kanske vi får en massa nya anledningar till bråk som inte funnits förut eftersom vi har träffats så sällan och båda bott hemma hos våra föräldrar?!

Jag har självklart inte bara tänkt på problemen jag har tänkt på hur underbart de kommer bli att bo ihop och speciellt att bo hemifrån. Tänk att få somna och vakna upp tillsammans med personen man älskar varje dag... Och slippa alla jobbiga föräldrar och syskon.....
Kunna göra precis som man vill, inte behöva åka med in till stan vid åtta när man börjar tio för att syrran ska ta 8.18 tåget ...
Och Tonny slipper gå upp fem när han börjar halv nio för att resan till skoaln tar ca två timmar och tågen är inne på stationen i Kristianstad 40 varje timme.....
Och syskon kan störa vid fel tillfällen också, jag har genomgångsrum till min systers rum behöver jag säga mer!?
Och slippa bo på landet en mil från stan där det går en buss om dagen klockan halv åtta eller något sånt och den går bara måndag ? fredag när det är skola....
Ok det är klart det finns fördelar med att bo hemma, behöver bara diska två av veckans sju dagar, inga räkningar att tänka på osv. Här hemma har jag allt jag behöver (nästan) dator med Internet, tv med boxer, video och dvd...
Jag vet att jag är en matrealist men de är väl de flesta nu för tiden eller?? Jag har ju även andra saker som en stereo och en säng jag inte kan leva utan men de tillhör mej så de kommer följa med till lägenheten i stan......

Ja men det är väl bara och vänta och se hur det blir för man kan ju inte veta något förrän man har provat på det eller hur?!

Inga kommentarer: