söndag, april 16, 2006

Påskhelgen i Teckomatorp

Jaha då var man hemma igen då... Har spenderat min helg plus torsdag och fredag i den trevliga men ganska tråkiga hålan Teckomatorp eller de som är lite insatta Torp....
Tonny fick en liten påskpresent av mej en gul ros och ett påskägg med godis...
Vi tog en liten promenad i byn vid åtta mest för att Tonny vill se på elefanter, det var en cirkus på besök... Men de var föreställning när vi var där och dagen efter hade cirkusen åkt igen. Tråkigt hade varit kul att se lite djur. Jag är egentligen emot djur på cirkus för jag anser att det är djurplågeri att tvinga dem till att göra en massa saker ok ibland brukar det vara hästar som springer runt i manegen och någon står i mitten och slår med en piska i luften eller gör konster på ryggen på hästen kan jag tycka är ok, för det lider inte hästen av. Men annars tycker jag inte det ska finnas djur på cirkus... Jag tycker faktiskt inte det är speciellt kul med cirkus heller, jag tycker akrobater på marken och i luften och linndansrae det är rätt spännande men annars vet jag inte vad tjusningen med cirkus är....

Fredagen var ganska händelselös vi spelade lite Streets of Rage2 ett spel som går ut på att slå ner människor på stan typ, skit kul om ni frågar mej...

Lördagen kunde blivit rolig om vi vetat att Tonnys mamma skulle vara borta så länge, även den här dagen blev det Streets of Rage2 kom lite längre den här gången... Det blev lite påskmat på kvällen med sill, potatis, någon annan fisk, prinskorv och köttbullar. Tonny tränade sitt tränings program till skolan och jag var med lite gjorde lite armhävnigar (riktiga), rygglyft och situps, oki jag höll på skratta ihjäl mej i början så det blev inte så många av de två första...
Senare vid fem blev det en tur med bilen till Bjuv för att hämta Lenny (Tonnys bror) hemma hos Sara Lennys flickvän det kunde också blivit kul om nu inte Lenny väntat på oss. Och på hemresan fick vi först vänta på bommarna i Tågarp och sen när vi kom till Torp kom samma tåg där så vi fick vänta ännu en gång vid tågbommar.

Påskdagen blev bara en bilfärd hem till Ugerup med en Gunilla som gnällde på sin "mans" körning hela vägen....
En sak jag kommit på den här helgen är att jag är en dålig människa i alla fall enligt vissa inga namn nämnda....
Okej jag vet att hon inte är allvarlig alltid men det påverkar mej, inte för att personen i fråga märker det eller kanske helt enkelt inte bryr sej....
Och min älskade pojkvän kan inget han är dålig på allt....
Enligt vissa då....

1 kommentar:

Madeleine sa...

"Plaza kvinna" kommer texten från... snyggt kollage föresten