onsdag, april 05, 2006

Idas korta hemma visit

Jag lovade ju i ett tidigare inlägg att jag skulle redogöra för kvällen då Ida kom hem tillfälligt så här har ni det.
Det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att ringa Madde och fråga om hur det skulle bli under kvällen och då fick jag reda på att Ida inte hört av sig...
En timme senare satt jag hemma vid Maddes köksbord och väntade på att Ida skulle ringa.
När hon ringde och jag såg HENNES nummer på nummerpresentatören så fick både jag och Madde lite flipp...

Efter flera telefon samtal och turer fram och tillbaka hamnade vi tillslut i Tollarp, Ida trodde vi skulle vara hemma hos Markus, Maddes pojkvän. Men vi hamnade hemma hos Rikard och hans "deltids sambo" Hanna. Det var en överraskning att vi skulle dit för Ida visste inte om lägenheten. Efter mycke kramar och hysteri hamnade vi i soffan i tv-rummet. Först var det bara Ida, Madde, Hanna, Rikard och jag. Men senare kom även Lisette, Karoline och Markus.
Egentligen skulle min Tonny också varit där men han låg hemma i 39 graders feber... :-(
Och senare på kvällen skulle även M Hultman också kommit men han stannade bara utanför i bilen och snackade lite med Ida, medan jag stod i dörren och frös...

Vi pratade, dansa, drack läsk & öl, åt godis och tittade på musikvideor som NV-ettorna gjort. Senare blev det smörgåstårta och kort (jag var dock inte med).
Tråkigt nog hade Ida tagit fel CD-skiva så det blev ingen bildvisning, tyvärr. Hade gärna sett de där bilderna av olika anledningar...
Frågade aldrig om Tonnys present...

Solbränd det var hon och alla smycken hon hade på sig + linnet var från Costa Rica och där verkar billigt, t.ex. armband för under 20 kr och fina dessutom...
Hon verkar ha haft det ganska bra förutom att värdfamiljen verkade lite sådär och de andra i gruppen bodde långt iväg...
Där fanns tydligen lite äckliga kryp också...
Men lite avundsjuk det är man allt det verkar spännande att bara åka iväg så där med ett gäng helt nya människor...

Madde och Markus körde vid tolv för Madde skulle jobba dagen efter och ville i alla fall ha lite sömn... Jag och Ida som egentligen skulle åkt med Madde hem stannade ett tag mest för att M Hultman skulle komma men ja nu blev det ju inte så. Jag var tillsist hemma vid kvart i två och då var jag trött...

Nu så ska hon då upp till Falun och kommer hem igen en helg tror jag det är i början av maj för en hemma visit, och nu åker alla i gruppen hem. Då skulle hon ha med sig en kompis den hon dela värdfamilj med och då blir det väl party eller något...
Och sen kommer hon hem permanent i juni.

Inga kommentarer: